دو سیاست اصلی عرضه پتروشیمی در بورس

به گزارش بانکداران ۲۴ (Banker)،  اسدالله قره خانی یادآور شد: این امر در سرمایه گذاری هایی که در بخش عرضه کالاهای پتروشیمی در بورس کالا و صنایع تکمیلی صورت می گیرد، به مراتب بیش از صنایع پتروشیمی بوده است.
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه عرضه کالاهای پتروشیمی در بورس کالا بسیاری از سیاست های کلان به ویژه جلوگیری از خام فروشی را تحقق می بخشد، گفت: مهمترین اهداف شورای رقابت در اجرای این مصوبه، ارتقای محصولات فرآوی شده با ارزش افزوده بالا، تامین نیازهای داخلی و دستیابی به رتبه برتر به عنوان یک مرجع جهانی برای تعیین قیمت در بورس کالای پتروشیمی است.
قره خانی تصریح کرد: با تولید محصولات فرآوری شده داخلی با ارزش افزوده پایین و بر اساس قیمت جهانی خوراک صنایع پایین دستی و ارایه بسته های حمایتی به این بخش باید یارانه هایی به صنایع پایین دست اختصاص یابد تا حد ممکن از خام فروشی محصولات پتروشیمی جلوگیری شود.
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه هنوز بخش خصوصی واقعی برای این صنعت در کشور ایجاد نشده است و صنایع پتروشیمی بیشتر زیر مجموعه بخش دولتی محسوب می شوند، افزود: بیش از ۹۰ درصد پتروشیمی های کشور دولتی و شبه دولتی بوده که باید برای خصوصی سازی آن یک مکانیزم خاص در نظر گرفته شود.
وی افزود: پتروشیمی های کشور تاکنون در تولید، عرضه و ارتقای محصولات خود فقط به سرمایه گذاری های بخش دولتی و شبه دولتی اکتفا کرده اند که برای جلوگیری از این خسارت ها بخش خصوصی باید وارد عرصه شود.
 

اخبار مرتبط :

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *