۳۵۰ هزار پایانه کم تراکنش حذف شد

به گزارش بانک مردم به نقل از ایرنا،  تارنمای شاپرک، رصد و حذف این شمار پایانه کم تراکنش با گذشت فقط دو ماه از آغاز فعالیت «سامانه جامع مدیریت پذیرندگان شاپرک»، تاثیر این سامانه بر شبکه پرداخت الکترونیک کشور را نشان می دهد.

نشانه‌های اثرگذاری این سامانه، در پی پیوستن همه شرکت‌های ارایه کننده خدمات پرداخت (پی.اس.پی-PSP) به آن آشکار شده‌ است.
ابطال این شمار پایانه می‌تواند به تخصیص بهینه پایانه‌ها و جلوگیری از اتلاف منابع کمک کند و در صورت تداوم پالایش از سوی پی.اس.پی ها می تواند به صرفه‌جویی ارزی چشمگیری بینجامد.
به گزارش ایرنا، شرکت های ارایه کننده خدمات پرداخت باید از بانک مرکزی مجوز فعالیت داشته باشند.
سامانه جامع مدیریت پذیرندگان شاپرک از آغاز آبان ماه امسال با هدف بهینه سازی ارایه خدمات، یکپارچه سازی داده‌ها، تصحیح مدل داده پذیرندگی و اعتبارسنجی داده‌های پذیرندگان به صورت آنلاین فعالیت خود را آغاز کرد.
شرکت‌های ارایه‌کننده خدمات پرداخت با استفاده از این سامانه، به دلیل برخورداری از قابلیت‌ها وامکانات فنی و امنیتی مناسب، می‌توانند درخواست‌های تعریف و به‌روزرسانی همه سطوح داده‌های پذیرندگی مانند پذیرنده، فروشگاه و پایانه را به صورت آنلاین ثبت و پیگیری کنند که این امر موجب تسریع در ارایه خدمات و افزایش رضایت پذیرندگان می شود.

اخبار مرتبط :

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *